The Main Edition Of The News On The Topics Directly Or Indirectly Related To The Protest Organized By The Civic Platform "demnitateşi" (Yes), But Other Similar Protests At Tv Stations Moldova-1 "," First "," Channel "," Channel 2 "

Original Language Title: a principalelor ediţii de ştiri cu privire la subiectele ce vizează direct sau indirect protestul organizat de Platforma Civică „Demnitateşi Adevăr” (DA), dar şi alte proteste similare, la posturile de televiziune„Moldova-1”, „Prime”, „Canal 3”, „Canal 2”

Read the untranslated law here: https://www.global-regulation.com/law/moldova/5968169/a-principalelor-ediii-de-tiri-cu-privire-la-subiectele-ce-vizeaz-direct-sau-indirect-protestul-organizat-de-platforma-civic-demnitatei-adevr-%2528da%2529%25.html

Subscribe to a Global-Regulation Premium Membership Today!

Key Benefits:

Subscribe Now for only USD$20 per month, or Get a Day Pass for only USD$4.99.
the main Edition of the news on the topics directly or indirectly related to the protest organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), but other similar protests at tv stations Moldova-1 "," first "," channel "," channel 2 ", ' Publika TV ', ' 7 TV ', ' Focus TV ', ' PRO TV CHISINAU", "Log", "4", "reality TV", "Ren" and "Euro TV" RTR "Moldova", for the period September 27 06-2015 Published : 11.12.2015 in Official Gazette No. 332-339 art No.: 2511 public sitting of 29 September 2003, by decision No. 35/171 (1), the audiovisual Coordinating Council decided to carry out a monitoring of the main Edition of the news on the topics directly or indirectly related to the protest organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), but other similar protests at tv stations Moldova-1 "," first "," channel "," channel 2 ", ' Publika TV ', ' 7 TV ', ' Focus TV ', ' PRO TV CHISINAU", "Jurnal TV ' , "4", "reality TV", "Ren" and "Euro TV" RTR "Moldova" during the 06-27 September 2015.
Pursuant to the provisions of art. 37 para. (1) and (3) (a). ) and (c)), art. 40 para. (1) (a). a), b), (d)), art. 41 para. (1) (a). the broadcasting code) and BCC Decision nr. 35/171 of 29 September 2015, from 06-25 September 2015 was carried out monitoring of the main Edition of the news on the topics of directly or indirectly aimed at the protest organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), but other similar protests at tv stations Moldova-1 "(" the Messenger "-broadcast time 19:00); "Raw" ("First News" broadcast time of 9:00 pm); "Channel 3" ("Channel 3 News" broadcast time of 8 p.m.); "Channel 2" ("Reporter" broadcast time of 19:00); ' Publika TV ' (' NEWS hour ' PUBLIKA broadcast-21:00 weekdays weekend "Prime time news broadcast"-19:00); ' 7 TV ' ("News broadcast"-17:30); "Access" ("access info"-broadcast time 9:00 pm); "PRO TV CHISINAU" ("Pro TV News broadcast"-20:00); ' Jurnal TV ' ("official time 7 pm broadcast time"-19:00); "4" ("the Objective"-hour broadcast 19:00); "Reality TV" ("the news" broadcast time of 21:00, weekdays weekend broadcast time of 17:00); "Ren" Moldova "(" Новости Молдова "24-hour broadcast 19:00)," Euro TV "(" Euro News "-TV broadcast time 20:30) and" RTR radio Moldova ("MOLDOVA ВЕСТИ"-Broadcast 15:50).
In the report period, television stations have broadcast monitoring subject 506 subjects directly or indirectly focused on the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) and 46 of the issues focused on the protests organized by the party of Socialists of Moldova-our party (PSRM-PN).
Most topics that have organised protests reflected civic platform "Dignity and truth" broadcast tv station ' Jurnal TV ' (139), followed by "access" TV station (81) and "PRO TV CHISINAU" (48). Public television Moldova 1 aired 40 topics, "7"-TV 33 topics, "reality TV"-28 topics, 4 "-26 subjects, and" channel 3 "-23 topics. With the same number of 21 topics were highlighted broadcasters ' Publika TV "and" channel 2 ". Tv channel "Prime" presented 20 topics, "RTR" Moldova-14 topics, and "Reindeer" Moldova-12 subjects.
Thus, of the total volume of subjects, subjects that have endorsed the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" was composed of: 30%-' Jurnal TV ', 18%-"Accent", 10%-"PRO TV CHISINAU", 9%-"Moldova 1" 7% 7-"TV", 6%-"reality TV" and "4", "5-Channel 3 ' and ' Publika TV ', 4%-" channel 2 ".
Also, most topics that have organised protests reflected PSRM-PN broadcast television station "TV" Accent (16), followed by public television Moldova-1 ", with 5 subjects. Broadcasters ' Raw ', ' PRO TV CHISINAU "and" diary "also aired each 4 topics each. "Channel 3" broadcast 3 topics, and broadcasters ' Publika TV ', ' RTR Moldova "and" reality TV "also aired 2 topics each. One topic television stations have broadcast "TV Channel 7", "2", "4" and "Ren" Moldova ".
Thus, of the total volume of subjects, subjects that have targeted organized protests of ELECTIONS-PN amounted to a share of 35 percent: "Accent", 11%-"Moldova 1" 9 percent "Jurnal TV ', ' PRO TV CHISINAU" and "raw", 7%-"channel 3", 4%-"reality TV", ' Publika TV ' and "RTR" 2-7 "TV", "4", "channel 2" and "Ren" Moldova ".
In terms of relevance, the topics related to the theme of the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) in the report period, were placed within the newsletter mainly selectively. Thus, selectively presented the events concerned television: "Accent" (topics in the news-releases 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19), "reality TV" (the position of subjects in news releases 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12), ' Publika TV ' (in news topics-1 , 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9), "channel 2" (topics in the news-releases 2, 3, 4, 5, 7, 8, 15), "Prime" (the position of subjects in news releases 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12), "Ren" Moldova "(the position of subjects in news releases 1, 2, 3, 4, 7, 8, 15), ' 7 TV ' (in news topics-1 , 2, 5, 6, 7, 12, 19).
Broadcasters Moldova-1 "," 4 "," RTR "Moldova placed the subjects mentioned above on the positions 1 to 5, except for the station's" diary ", which has extended its position: from 1 to 10.
In terms of relevance, the topics related to the theme of the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in general, were placed within the newsletter mainly selectively. "Access" (subjects in news releases 1, 2, 3, 7, 9, 11, 12, 13, 14.15, 16) ' Jurnal TV ' (in news topics-6, 12, 13, 14), "Prime" (the position of subjects in news releases 1, 2, 10), "channel 3" (topics in the news editions-2, 3, 5), "PRO TV CHISINAU" (the position of subjects in news releases-1 , 2, 5) and "Ren Moldova" (topics in the News-10 editions).
I. "-1" in the report period 06-27 September 2015, public television Moldova 1 mirrored events organized by civic platform "Dignity and truth" in a volume of 1 HR 20 min 46 sec, duration subjects ranging from 22 sec. minimum until 4 min. 59 sec.
From 40 topics, 9 were conflicting, the number of sources have been observed in all cases. The connotation of coverage of subjects was generally neutral, they aimed to protest the presentation directly from PCDA NAGs reportages about the meetings of the PCDA with activists of various State structures, but also the reaction of the politicians to the events in question.
All during the reference period were running and 5 subjects have endorsed the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 7 min. 39 sec. Duration subjects ranging from 22 sec. minimum up to 2 min. 22 sec..
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects were not attested.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 89%, and organized protests of ELECTIONS-PN-11%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total volume of news publications constituted 9%, while the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
II. share premium during the reference period, the tv channel "Prime" mirrored, directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 38 min. 59 sec., and the duration of subjects ranging from a minimum of 41 sec. up to 2 min. 50 sec.
Reflect the connotation of 20 subjects were, directly or indirectly, the protest was PCDA generally neutral, with the exception of the 6 subjects, which have been accentuated by a negative context.  It should be mentioned that, at the same time, these topics were conflicting, the principle of multiple sources nerespectîndu only in a single case.
Thus, the 16.09.2015 was broadcast subject (time: 21:16:25) about the ' war veterans ' and supporters of the idea of the Dniester Moldavian unification with Romania, who said in a press conference that the organizers of the protests in MOLDOVA is manipulating the masses and promote ideas and those of the Russian Federation. Moreover, their sole purpose is getting power. They may argue that representatives of the platform that promotes GIVING people pose as veterans, but which in fact do not have never fought.

In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
Also in the report period 06-27 September 2015 were running 3 topics focused on the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 5 min. 55 sec. Duration subjects ranging from 1 min. 22 sec. minimum up to 2 min. 46 sec.
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (DA) have been reflected in the amount of 87%, and organized protests of ELECTIONS-PN-13 percent.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 5% and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
III. Channel 3 In report period 06-25 September 2015, the tv station "channel 3" mirrored events organized by civic platform "Dignity and truth" in a volume of 37 min. 48 sec., and the topics ranging from 29 sec. minimum and 4 min. 27 sec.
The connotation of coverage to those 23 issues were concerned, directly or indirectly, the PCDA protest was generally neutral, with the exception of 8 subjects, which have been accentuated by a negative context. 
At the same time were running 3 conflicting topics, the principle of multiple sources nerespectîndu only in a single case.
Thus, to date, 20:17.09.2015 1009, aired the topic about the leader of the PCDA, a. Năstase, whom he offended blogger v. Balacci, ameninţîndu him with the eyes. On a news portal has been published and that another leading PCDA, Năstase, offended him and threatened him on Blogger v. Ungureanu. "I'm going to find you loafer with horseshoes flea"-wrote v. Nastase. The position of a. Năstase and v. Ungureanu was provided.
In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which stipulates: "... If the subject aimed at conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
All during the reference period were running and 3 issues focused on the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 5 min. 52 sec. Duration subjects ranging from 1 min. 26 sec. at least until 2 min 25 sec.
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 88% and organized protests of ELECTIONS-PN-12%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions constitute 5%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
IV. Channel 2 during the reference period, the tv station "channel 2" mirrored, directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 36 min. 53 sec., and the topics ranging from 18 sec. minimum until 4 min. 44 sec.
The connotation of coverage 21 topics that have concerned, directly or indirectly, the PCDA protest was generally neutral, with the exception of 10 subjects, which have been accentuated by a negative context. 
At the same time, there have been conflicting topics running 5, of which the 2 topics was not respected the principle of information from several sources.
The first report shall be provided to the leader's opinion, m. Ghimpu, posted on a social network, in which he argues that civic platform "Dignity and truth" does nothing more than to exploit the pain and needs of the people, and the aim would be namely: removing from jail to their heads-patrons of television "Jurnal TV ' cousins Topa. Mihai Ghimpu more argues that the organizers of the protests on in downtown doesn't care about the fate of the country, nor its course (broadcast date: 11.09.2015/time: 19:06:52). The second report presents the statements made by blogger v. Balacaci, which States that he was threatened, thinks, înjurat one of the Civic leaders "Dignity and truth" (Yes), a. Năstase, during a meeting. Everything within this report reference is made to a portal news blogger who wrote that v. Ungureanu had been verbally assaulted on a social network "by Nastase, another leader of the platform GIVE (broadcast: 17.09.2015/time: 19:21:10).
In both of those topics missing target position. In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
Also in the report period 06-27.09.2015 was released and why the topic 1, the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 1 min. 26 sec.
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in volume by 95 percent and protests organised by PSRM-PN-5%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 6%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 0%.
V. Publika TV In report period 06-27 September 2015, the tv station ' Publika TV ' mirrored events organized by civic platform "Dignity and truth" in a volume of 40 min. 24 sec., and the subjects ranging between a minimum of 39 sec. and a maximum of 6 minutes.
The connotation of coverage 21 topics that have concerned, directly or indirectly, the PCDA protest was generally neutral, with the exception of 9 subjects, which have been accentuated by a negative context. 
At the same time were running 4 topics of conflict, the principle of multiple nerespectîndu sources in 3 cases.
Within the subject of "criticism" section of the Platform 10.09.2015, DA 21:09.34, the party leader's opinion is presented PN, r. Usatîi who believes that civic platform "Dignity and truth" he uses the people of MOLDOVA to promote its own interests and to reach out to the Government. In a statement sent to the press, he wrote: "the people who protest in MOLDOVA are deluded and use as cannon fodder of the leaders of the" Yes "Platform, which will thus make their own interests and the interests of oligarchs who manages them." Location of PCDA was provided.
Another topic, titled "platform Yes, accused of handling", was broadcast on 16.09.2015, 21:11:08. At a press conference, representatives of the Dniester war said the organizers of the protests in MOLDOVA manipulates people and promote hidden interests, including the interests of the Russian Federation. They also argue that some outbreaks of war veterans in 1992 and which are not, PCDA supporters actually Veterans: "these hands will diletanţi with those who swore allegiance to the fatherland commit illegal acts". Location of PCDA or combatants protesters has been submitted.
In the topic "Socor: protest NAGS are deflating," aired from 19.09.2015, 21:09:15, political analyst opinion is presented v. Socor versus actions: YES Platform "can be seen with the naked eye that the movement from MOLDOVA is deflating. Is dropping. Statements by leaders of the PCDA did not support. The leaders have failed to make a convincing political program. Some of them will only make use of this protest movement to end up at a table with people in power. " Socor suggests activists from NAGS to think about how to leave honorably great National Assembly square. The position of the representatives of the PCDA had not been submitted.
In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
All during the reference period were running and 2 issues focused on the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 5 min 07 sec. Duration subjects ranging from 1 min. 26 sec. minimum and 3 min. 41 sec..
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in volume by 91%, and organized protests of ELECTIONS-PN-9%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 6%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.

By decision No. 18/87 of 27 May 2015, the Bcc warned the General public company "Media Group" S.R.L., founder of television station ' Publika TV ', for service with the violation of point 3.1 lit. d) of emission licence series AC nr. 000042 from 25.09.2014 (failure to comply with article 7 of the broadcasting code). It is also worth noting that paragraph 5 of decision No. 18/87 of 27.05.2015 was suspended from the Court Center, mun. Chisinau, by concluding from 10.06.2015, maintained by decision of the Court of appeal of 24.09.2015.
By decision No. 20/93 of 5 June 2015, the CCA applied a fine amounting to 1800 lei company "General Media Group" S.R.L., founder of television station ' Publika TV ', for service with the violation of point 3.1 lit. d) of emission licence series AC nr. 000034 from 2010 (non-compliance with article 7 of the broadcasting code). It should be mentioned that on 23 September 2015, Center Court, mun. Chisinau, admitted in full application of the law. The BCC said the appeal to the Court of appeal. 
Vi. 7 TV during report 06-27.09.2015, tv channel "TV 7" mirrored, directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 1 HR 00 min 39 sec, duration subjects ranging from 8 sec. minimum up to 3 min. 46 sec.
The connotation of 33 topics reflect what those were, directly or indirectly, the protest was PCDA, generally neutral, with the exception of 3 subjects, which have been accentuated by a negative context.
It should be mentioned that in the report period were running 6 topics, the number of conflicting sources have been observed in all cases.
Also in the reference period was broadcast and what the topic 1, the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 34 sec. Connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 97%, and organized protests of ELECTIONS-PN-3% share of the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions constitute 10% and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions constitute 0%.
VII. Access TV during the reference period, the tv station "a" Accent mirrored TV, directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 2 hours 42 min. 10 sec., and the duration of subjects ranging from a minimum of 10 sec. up to 7 min. 11 sec.
The connotation of those 81 to reflect issues pertaining directly or indirectly to the PCDA, the protest was generally neutral, with the exception of 3 subjects, which have been accentuated by a negative context.
It should be mentioned that in the report period were running 7 topics, and the number of conflicting sources was respected in all cases.
All during the reference period were running and 16 issues focused on the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 1 hour 17 min 39 sec. Duration ranging from 1 min. 16 sec. minimum up to 8 min. 26 sec.
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 84 percent, while protests organised ELECTIONS-PN-16% share of the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 17%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions accounted for 9%.
VIII. PRO TV CHISINAU during the period of report 06-27.09.2015, tv station PRO TV CHISINAU "mirrored", directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 2 hours 42 min. 33 sec., and the duration of subjects ranging from a minimum of 16 sec. up to 4 min. 51 sec.
Reflect those of its 48 subjects were concerned, directly or indirectly, the protest was PCDA, generally neutral, with the exception of 3 subjects, which have been accentuated by a negative context.
At the same time, it should be mentioned that they were running 7 topics, in which conflict was observed number of sources.
All during the reference period were running and 4 subjects have endorsed the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 13 min. 34 sec. Duration subjects ranging from 1 min. 06 sec. minimum until 4 min. 31 sec.
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above, it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 92%, and organized protests of ELECTIONS-PN-8%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 10%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
By letter f/No. from 12.11.2015, "Pro Digital LLC, the founder of television station PRO TV CHISINAU", "said BCC that partially confirmed the results of monitoring conducted by the CCA, all subjects were running as indicated in the report of the CCA, with the exception of a subject from 24.09.2015.
At the same time, it considers that monitoring findings in misguided compared share space with Platform GIVE protests granted share the space accorded OUR PARTY demonstrators-PN. According to the broadcaster, such a comparison can be made only on the intersection of periods in which were held the two protest actions.
IX. Jurnal TV during report 06-27.09.2015, tv station ' Jurnal TV ' has publicized, either directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 2 hours 04 min. 04 sec. duration, and topics ranging from 13 sec. minimum up to 12 min. 01 sec. maximum Presentation subjects concerning actions Platform Yes, mostly are inserted within a rubrics, entitled "city of Dignity", a title that appears on the background of the Tricolor and the Arc de Triomphe, accompanied by clips of the song performed by the late Ion Aldea-Teodorovici "leave us in our law, leave us in peace, leave us in peace" once.
Topics related to protests organised by Platforma YES were reflected in a primarily positive connotation. Thus, they, in their hand, they can be classified into two categories: subjects that reflect the support of the protesters from the citizens who come to donate money and food, shrugging his protesters from MOLDOVA-level heroes, and topics containing messages and calls to the masses in the protests.
Of the 139 of issues concerned the protests in MOLDOVA, organized by Platform Yes, 17 were conflicting, 8 of which have been presented without the position of the parties involved.
Thus, at the time of 06.09.2015 (time: 19.07.07) was broadcast on the subject titled "Unite against the oligarchic dezmăţului", in which Vasile Năstase, a member of the platform "Dignity and truth" claims: "we guarantee that these criminals and their slugoii who committed these murders will do jail. We will not leave here, we remain with tents, with everything we need, and we will protest until these bandits will leave here before will change all the courts, Prosecutor's Office, nesimţitul from the National Bank, the CCA, the Central Election Commission, all these tools and oligarchic parşive. We'll generate an alternative political force-resignation of Tadesse, who is not the President. "
At the time of 08.09.2015, 19:27:17, under the subject heading "Governance in agony and no legitimacy" were running sequences of "expertise" in the Time that Vasile Năstase, representative of the Council of the great National Assembly, stated the following: "how not to protest against such individuals who lie. They have never done. They have stolen billions, they did radiation attacks, they have committed murder in the reign, they have destroyed the rule of law, they have led the company to limit social genocide ... What kind of pro-European is Lamb? Lamb is the individual who came from within the Communist Party. Colonel salaru is the Foundation, his boss Lama, where it comes from? He is the adoptive child. Voronin has learned to steal. Go and steal there about 3-4 million and when there, dwarfing of Grozesti grew and stole billions. It has escaped from the thievery ".

Another topic has been aired at the time of 09.09.2015 (time: 19.25:33), under the title "early, but not as" Foundation ", in which are recorded the statements of the leaders of the PCDA in MOLDOVA. Thus, with respect to the message posted by the Vice-President of the DEMOCRATIC PARTY, Accusations about early elections, Nastase said: "I consider that the Foundation actually does not want early elections. He feels so if early, then ask the Foundation whole population will say: Gentlemen, why do we have to do, because it wants "Foundation. This is a hypothesis, the second hypothesis is just that it wants these elections, only that he wants to make them in conditions of elections in November, when it has forged with rice, with 50 of the lei drinks through convenient for villages etc. ".
Under the subject heading "message of Accusations a blackmail", aired at the time of 10.09.2015 (time: 19:14:45), his opinion is presented to Arcadie Barbarosie, Director of the Institute for public policy, for RIF. He said in an interview that the statements by Vice-President, v. Foundation, who wrote on a social network that does not oppose the early elections are a blackmail.  In its opinion, the attitude of Accusations demonstrates once again controlling the institutions of law in Moldova. Purposes of blackmail: "if we don't want us, wine proruseşti parties, who will steer the country eastward. Second message would be: I am not afraid of elections, no matter who comes into power, I'm going to continue to control the judiciary, the Prosecutor's Office, etc. Make Alliance with either East or West, coming to power assets anyway. "
At the time of 11.09.2015 (19:21:26) was broadcast on the subject titled "truly historic Moments," in which he aired a clip from "shadow Cabinet". Journalist Constantin Cheianu is that delaying the resolution of claims by the Government is a stratagem to turn this event into a discussion ("I have the impression that a gang of convicts escaped from jail and occupied posts in the Government, I do not know why, and it defends the Constitution, and we, the honest people who don't deal with anything , we go to them and ask them convicts. I must leave you, dear convicts ").
At 20.09.2015, 19:12:33, was broadcast on a topic about the rally worked at Soroka, participated by representatives of the platform. Vasile Zgărdan, a member of the DA, said the Platform in front of people as follows: "the State has been captured by a group headed by a criminal oligarch-Plahotniuc. Now, when it came time to answer us, forget that they flee. We don't have any President nor Parliament, we have no Government, we have no prosecution and no Justice, we don't have anything, everything they have. Everything they command. "
Another topic aired all at the same time, at 19:17:50, refers to being outspoken during the protest from the Administration. A. Năstase, President of the great National Assembly square, in front of people evolved with speech: "the power in our country is uzurpată by a criminal hand. We have a killer named "Foundation. All the structures, the Prosecutor, all ministries, working for this campaign. Being next to the messages you are next to the Foundation and Galang. "
At 27.09.2015, 19:01:45, was presented the subject "civic Outcry across the country", in which he reported protests in several districts of the country. Thus, the journalist claims that dozens of protesters from calarasi came out to protest in solidarity with the PCDA. The protest were invited representatives of both Platform Yes, as well as the notorious personalities. Present at the protest, journalist Constantin Cheianu said: "This Government is not even all 100% corrupt and degraded, there are people in it who would be able to negotiate with us, would be able to understand us, we could get together to do something. But there is a spirit in our country, a cancer, a Foundation, who because of his you can't do anything, because it forbids. Three million people against a Foundation. Did we not succeed to do something with it? ".
In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
At the same time, it should be mentioned that during the reference period, the subjects performed and broadcast by tv station ' Jurnal TV ' were presented through the prism of a single position, exposed by the civic platform "Dignity and truth" and its supporters.
All during the reference period were running and 4 subjects have endorsed the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 11 min. 48 sec. Duration subjects ranging from 1 min. 03 sec. minimum and 5 min. 01 sec. no more than reflect the Connotation was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 97%, and organized protests of ELECTIONS-PN-3%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total volume of news publications constituted 36%, while the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
By decision No. 20/93 of 5 June 2015, CCA has applied the company's public warning "JURNAL DE CHISINAU" S.R.L., founder of television station "TV", Journal for transmission service with violation of point 3.1 lit. d) of emission License series AA nr. 03.07.09 073710 from (non-compliance with article 7 of the broadcasting code). At the same time, it should be mentioned that point 9 of decision No.  20/93 has been suspended by a District Court Center, mun. Chisinau, by concluding from 18.06.15. The ACC filed the request for appeal to the Court of appeal. By decision of the 01.10.2015, the Court of Appeal upheld the appeal and stated about cancelled suspended the decision.
X. N 4 in the report period 06-27 September 2015, the tv station "N4" mirrored events organized by civic platform "Dignity and truth" in a volume of 47 min. 30 sec., and the subjects ranging between minimum and 35 sec. 4 min 03 sec.
Reflect the connotation the 26 subjects were concerned, directly or indirectly, the PCDA protest was generally neutral, with the exception of the 5 subjects, which have been accentuated by a negative context. 
At the same time were running 4 topics of conflict, the principle of multiple nerespectîndu sources in 2 cases.
Thus, at the time of 11.09.2015, 19:29:32, was broadcast on the subject titled "platform exploits the pain of the people". In the topic, in a voice-over is laid down on the leader's statement, m. Ghimpu, who argues that: "DA Platform does nothing more than to exploit the pain and needs of the people. The goal is another Platform leaders, removing their heads from jail-Topa cousins. Who will become President? Putin's people or people who have assumed the european course in a very delicate and dangerous situation. For them it doesn't matter. For them it doesn't matter with whom we will be after the election, with the EU or with Russia. Return miliardul! -shouts from the ones Yes but have never pronounced the name of the person who stole most of miliardului, Ibrahim Saad ". Position opposite the PCDA representatives put forward by the leader of the Liberal Party, m. Ghimpu was presented.
All in a negative connotation was subject from 16.09.2015, 19:37:07, within which, through voice-over, reflected statements made by the Vice-President of the DEMOCRATIC PARTY, Prime v. Accusations, made during an interview for tribuna.md Portal: "protests in MOLDOVA are divided into two: people who honestly, protesting needed change, and a few individuals themselves, making use of people and their grievances to make a new party to create a new crisis in Moldova, because this is their only way to keep himself in the spotlight and not to permanently disappear after they failed in other political projects. These were some speculators are cynical of the country's problems. " Position opposite the PCDA representatives put forward by the DEMOCRATIC PARTY, first Deputy Speaker of v.4 Accusations, has been submitted.
In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
Also in the reference period was broadcast and what the topic 1, the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 3 min. 14 sec. reflect the Connotation was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 96%, and organized protests of ELECTIONS-PN-4%.

Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total volume of news publications constituted 9%, while the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 1%.
XI. Reality TV during report 06-27 September 2015, the tv station "reality TV" mirrored events organized by civic platform "Dignity and truth" (Yes) in a volume 1 hour 06 min 29 sec, duration subjects ranging between 46 sec. minimum and maximum 4 minutes.
Reflect the connotation the 28 issues were concerned, directly or indirectly, the PCDA protest was generally neutral, with the exception of the 6 subjects, which have been accentuated by a negative context. 
At the same time were running 3 conflicting topics, the principle of multiple nerespectîndu sources in 2 cases.
Thus, at the time of 11.09.2015 was presented the subject "critical Platform GIVE Politicians", aired at 21:06:15. The words narrated by public, after 5 days of continuous protest in MOLDOVA, leader of the Liberal Party, m. Ghimpu, asserts that Platform YES does nothing more than to exploit people's pain needs, PCRM is supported and, which States that the PCDA and representatives have put above political ambitions than the people's interests. Still, the reporter that continues on a social network, m. Ghimpu wrote that the purpose of the demonstrators is removing their heads from jail-television patrons ' Jurnal TV ', topA, and cousins for them no matter who will lead the country: Moscow or those who have undertaken the course. ' Return miliardul! -shouts from the ones Yes but have never pronounced the name of the person who stole most of the miliardului-Ibrahim Saad ". According to the reporter, and Communists argue that the PCDA showed people in MOLDOVA to ask for a dignified life, return of stolen miliardului, restoring democracy. These are noble goals, according to Communist party leaders, however, have abandoned the Platform these claims and focused exclusively on issues and political ambitions, concluded journalist. Position opposite the PCDA representatives put forward by the leader of the Liberal Party, m. Ghimpu and the Chairman of the PCRM, v. Voronin, has been submitted.
Another topic, titled "we have most of the tents", was broadcast from 26.09.2015 (21:00:53) and 27.09.2015 (21:01:12). In the topic, it relates about the press conference by the leader of OUR PARTY, Dodon, which said it is ready to install tents throughout the Stefan cel Mare Boulevard, but do not enable the PCDA to extend their protest in front of Parliament, especially that their number is small, "where it's going to be all over you? You have 300 tents and 30 people in tents. Representatives of the platform Yes, former PPCD-ists, former frontişti in the 90 's that shouting "Чемодан, вогзал, Роcсия" ... and you want you now to prove? You upset that after you do not want to blame people in the market? They understand that the last thing your valuables Filat and ista is obvious already. " The position of the representatives of the PCDA had not been submitted to the comment put forward by OUR PARTY leader, i. Dodon.
In this context, exceptions were found from the provisions of art. 7 para. (4) (a). (c) of the broadcasting code, which States: ".. .in the case of topics related to conflict situations, to respect the principle of information from many sources."
All during the reference period were running and 2 issues focussed and protests organised by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 4 min 12 sec (duration: 2 min. topics 06 sec. each).
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 93%, and organized protests of ELECTIONS-PN-7% share of the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 7%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 0%.
XII. Ren Moldova in the period concerned, the tv station Ren "Moldova" mirrored, directly or indirectly, events organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), in a volume of 23 min. 48 sec., and the duration of subjects ranging from a minimum of 56 sec. up to 2 min 43 sec. maximum it should be mentioned that in the report period, the tv station Ren "Moldova" has released 12 topics which reflect the Civic actions "Dignity and truth" (Yes) being neutral, reflect the connotation.
TV channel "Moldova Reindeer" aired a single contentious topic, it was observed the principle of information from several sources.
Also in the reference period was broadcast and what the topic 1, the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 1 min. 16 sec. Connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes) were reflected in the volume of 92%, and organized protests of ELECTIONS-PN-8%.
Share the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 8%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions was 0%.
XIII. Moldova during the RTR report 06-25 September 2015, the RTR television station "Moldova" of publicity events organized by civic platform "Dignity and truth" in a volume of 11 min. 33 sec., and the topics ranging from 28 sec. minimum and 2 min. 11 sec.
The dissemination of the 14 subjects in all cases was observed by number of sources.
The connotation of coverage of subjects was generally neutral, which are only indirectly.
All during the reference period were running and 2 issues focused on the protests organized by the ELECTIONS and the NP, in a total volume of 5 min. 27 sec. Duration subjects ranging between 32 sec. minimum and 4 min. 55 sec..
The connotation of coverage was neutral, and the conflicting subjects have not been certified.
Proceeding from the above it appears that the protests organized by the civic platform "Dignity and truth" (DA) have been reflected in the amount of 87%, and organized protests of ELECTIONS-PN-13% share of the space given to organized protests by civic platform "Dignity and truth" (DA) of the total news editions was 11%, and the share of the space given to organized protests PSRM-PN of the total news editions accounted for 5%.
By letter No. 508 from 02.10.2015, CCA has requested, in decision No. 35/171 of 29 September 2015, television stations "-1", "first", "channel", "channel 2", ' Publika TV ', ' 7 TV ', ' Focus TV ', ' PRO TV CHISINAU "," Log "," 4 "," reality TV "," Ren "" Euro TV "RTR" Moldova "and report on the participation of the representatives of the protesters to debate issues, as well as airtime given to them.
In this respect, for the period September 27 06-2015, data submitted by broadcasters shall be presented as follows: Item





The show's title





Nr. of guests





Taking the time to









"Moldova 1"





Moldova live





7 (PCDA)





1 hour 45 min. 41 sec.









4 (PSRM-PN)





29 min 02 sec.









"Prime"





Replica





(PCDA)





It was not shown









"Channel 3"





-





-





-









"Channel 2"





The theme of the week





(PCDA)





It was not shown









Theme of the day





1 (PSRM-PN)





It was not shown









' Publika TV '





Fabrika





(PCDA)





It was not shown









' 7 TV '





Politics





7 (PCDA)





It was not shown









Interpol






It was not shown









Politics





1 (PSRM-PN)





It was not shown









"Accent"





1 + 1





2 (PCDA)





1 hour 33 min.









Live









1 + 1





2 (PSRM-PN)





1 hour 4 min.









Live









"Reality TV"





P





4 (PCDA)





1 hour 15 min.









Честно говоря









' RTR-Moldova





Пятница с Анатолием Голя





(PCDA)





It was not shown









1 (PSRM-PN)









"PRO TV CHISINAU"





In depth





2 (PCDA)





2 hours 24 min. 0 sec.









    By letter No. 03-10/15 of the 06.10.2015, the tv station "4," said media watchdog CCA that the only debate broadcast-power 4, returned to the small screen as of 1 October 2015, and therefore did not have how to invite representatives of the PCDA discussions.




Tv station Euro TV, "CCA advised, by letter f/No. from 01.10.2015, that starting from 1 September 2015 temporarily suspends news releases and issues of debate due to studio work and interiors in which the creative team.
The tv station Ren "Moldova" and "Log" have not submitted the information requested.
Thus, by letter No. 284-E/04 of 7 October 2015, tv station ' Jurnal TV ' said BCC:-"balancing it with the legal provisions cited with the legal basis of the request of information from us, as well as their purpose, as it was formulated by the CCA Decision nr. 35/171 of 29.09.2015, we find a manifest discrepancy between the information requested from us with those identified by decision submitted ";
-"To provide this information, which does not include the legal basis cited, we comply with the provisions of article somăm. 37 para. 2 of the broadcasting code and specify which is the legal basis and the purpose of the request, as long as they are not covered in decision No. 35/171 of 29.09.2015 ";
-"In addition, we communicate that we have no objections on the monitoring of the main newscast from 6-27 September 2015, but through its request that may not be covered or the small percentage over his coverage of protest initiated by the Moldovan people against oligarhico-mafiotice governance in the context of news bulletins from other tv stations, and ask to be tested for compliance with article. 7 para. (4) of the broadcasting coverage of these important events. "
In public debates, CCA members have noted that a factor beneficial attestation report on monitoring is the reflection of the massive media coverage of protests organized by the audiovisual Platform civic Dignity and truth "(Yes) and the party of Socialists of Moldova-our party. Thus, the public television station "Moldova-1", but also "stations PRO TV CHISINAU", "7" and "TV Access TV" also ensured diversity and pluralism of opinion in news bulletins, giving sufficient airtime to reflect the events of the great National Assembly square and in front of the Parliament building.
At the same time, members of the CCA were alarmed that some TV stations do not comply with the principles of information from many sources in the case of conflicting topics, violating in this way the provisions of article 7 of the broadcasting code. The most serious derogations have been certified under the items ' Publika TV ' and ' Jurnal TV '. Thus, the ' Publika TV ' in the conflicting subjects, 3 have no content involved party's position, and the "diary" of the 17 topics in conflict 8 position was provided to the parties involved.
In accordance with the provisions of art. 39-41 of the broadcasting code no. 260-XVI of the BCC is supervised, Status, approved by Decision No. 433-XVI dated 28.12.2006 on Moldova's Parliament decision nr, CCA. 35/171 of 29 September 2015, and as a result of the examination of the report of the monitoring of the main Edition of the news on the topics directly or indirectly related to the protest organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), but other similar protests at tv stations Moldova-1 "," first "," channel "," channel 2 ", ' Publika TV ', ' 7 TV ', ' Focus TV ', ' PRO TV CHISINAU" Jurnal TV, "", "4", "reality TV", "Ren" and "Euro TV" RTR "Moldova", for the period 6-28 September 2015, the audiovisual Coordinating Council DECIDES: 1. To approve the report on monitoring of the main Edition of the news on the topics directly or indirectly related to the protest organized by the civic platform "Dignity and truth" (Yes), but other similar protests at tv stations Moldova-1 " , "Prime", "channel 3", "2-Channel", ' Publika TV ', ' 7 TV ', ' Focus TV ', ' PRO TV CHISINAU "," Log "," 4 "," reality TV "," Ren "and" Euro TV "RTR" Moldova ", for the period 6-28 September 2015 (PRO-(8)-UNANIMOUS HAMMER, o. BARBALATA, Iu. CARLSON, A. CASTILLO, BORN DAMASCUS, O. GUŢUŢUI, C. MÎŢU, D. VALENTINO).
2. To apply the General public warning of "Media Group" S.R.L., founder of television station ' Publika TV ', for service with the violation of point 3.1 lit. the emission licence) of the AC series nr. 000042 from 25.09.2014 (failure to comply with the provisions of article 7 para. (4) (a). c) of broadcasting code), in accordance with article 5. 38 para. (2) (a). f) and paragraph 3. (3) (a). the broadcasting code) (PRO-(8)-UNANIMOUS HAMMER, o. BARBALATA, Iu. CARLSON, A. CASTILLO, D. VALENTINI, B. DAMASCUS, O. GUŢUŢUI, C. MÎŢU).
3. Apply a fine worth 5400 lei Î.c.s "JURNAL DE CHISINAU" S.R.L., founder of television station "TV", Journal for transmission service with violation of point 3.1 lit. the emission from the licence) series AA No. from 03.07.2009 073710 (failure to comply with the provisions of article 7 para. (4) (a). c) of broadcasting code), in accordance with article 5. 38 para. (2) (a). f) and paragraph 3. (3) (a). b) of broadcasting code (PRO-(5)-HAMMER, o. BARBALATA, Iu. CARLSON, A. CASTILLO, D. VALENTINO; CONS-(3)-born DAMASCUS, o. GUŢUŢUI, c. MÎŢU).
4. In accordance with the provisions of art. 38 para. (8) of the broadcasting code and decision No. APPROX. 17.10.2008 from 96 at the time of bringing to their attention (receipt by registered mail of the decision), the tv stations ' Publika TV ' and ' Jurnal TV ' will execute this decision will remove certificates and waivers will communicate to the public the reasons for and the purpose of the penalty, in the formulation of the legislation in force.
5. Television broadcasters ' Publika TV ' and ' Jurnal TV ' will, within 15 days from the time the knowledge of this decision, a report on the measures taken with a view to the liquidation of infringements ascertained.
6. Bank details for the payment of fines: the Ministry of Finance-State Treasury fiscal code: 1006601000037 settlement account: 33114001 account: 1230101XXXX XXXX-Treasury code of where is highlights of the trader tax authorities.
7. Tv station ' Jurnal TV ' will submit, within 15 days from the date of bringing the knowledge of this decision, confirmation of payment of the fine.
8. control of the execution of this decision, it shall carry out the monitoring Direction TV Licensing and Authorization and Direction.
9. This decision shall be published in the Official Gazette of the Republic of Moldova and on the website of the electronic media watchdog CCA.

CCA BOARD CHAIRMAN Dinu CIOCAN